To jest zaokrąglony prostokąt
To jest zaokrąglony prostokąt
Pablo Software Solutions
Szkoła Podstawowa
z oddziałami integracyjnymi
im. Janusza Korczaka
w Rudzie Bugaj
Strona główna
Historia szkoły
./integracja.html
./nauczyciele.html
./uczniowie.html
./samorzad.html
Rodziców
./administracja.html
./zajecia pozalekcyjne.html
./informacje.html
./aktualnosci.html
./autobus.html
./swietlica.html
./biblioteka.html
./zuchy.html
 
Do ukrycia nic nie  mamy, na swe lekcje zapraszamy..., czyli zajęcia  otwarte
w naszej szkole...

W dniu 20 maja br.  naszej szkole gościliśmy  pedagogów   ze wszystkich szkół podstawowych  prowadzonych przez Gminę Aleksandrów Łódzki.   
Przyjechało  dziewięć  nauczycielek, które obserwowały lekcje matematyki  i j. polskiego  przeprowadzone przez  nauczycielki naszej szkoły - mgr Karinę Orłowską oraz mgr Aleksandrę Skolmowską, w klasie IV. 
Celem spotkania było zaprezentowanie w jaki sposób na zajęciach lekcyjnych wykorzystujemy  nowoczesne technologie informacyjne -TIK. 
Na matematyce i j. polskim  uczniowie pracowali z wykorzystaniem  tablicy interaktywnej oraz indywidualnie, z wykorzystaniem  darmowych programów edukacyjnych , a także samodzielnie tworzyli krótkie wypowiedzi pisemne (forma użytkowa  - zaproszenie).
Taki sposób prowadzenia zajęć  pozwalał  na prezentowanie nowego materiału w ciekawy sposób, oparty na doświadczeniu i poznaniu  wielozmysłowym. Uczniowie pracując  samodzielnie realizowali  zadania dostosowane do ich potrzeb i możliwości, poprzez dobranie ilości zadań oraz stopnia ich trudności , a więc w realny sposób  wdrażana była  jedna z kluczowych zasad nauczania, czyli indywidualizacja. 
W czasie obydwu lekcji nauczycielki wykorzystały elementy oceniania kształtującego - przedstawione zostały cele lekcji w języku uczniów, uczniowie pracowali zgodnie z zasadą NaCoBeZu (na co będziemy zwracać uwagę?).  Każda  lekcja została podsumowana - wykorzystano ocenę koleżeńską oraz samoocenę uczniowską poprzez zastosowanie metody "świateł". Uczniowie wysyłali swoje prace na skrzynkę mailową nauczyciela prowadzącego.
Nauczycielki z wielkim zainteresowaniem obejrzały  zajęcia. Pytały o  stosowane rozwiązania techniczne, obudowę multimedialną, jaką wykorzystujemy w szkole,  zastanawiały się nad  tym, ile czasu należy poświęcić, aby przygotować  takie zajęcia lekcyjne.  Wszystkie zgodnie stwierdziły, iż wykorzystanie   Tik na lekcji  wpływa na większą motywację uczniów do pracy, powoduje ich rzeczywiste zaangażowanie  i  daje  szansę na pełną realizację  celów lekcji przez wszystkich uczniów. Najlepszą rekomendacją ze strony uczniów było ich wielkie zdziwienie, kiedy zadzwonił dzwonek na przerwie - zaskoczeni pytali "czy to już koniec ?"  i chcieli pracować jeszcze na  przerwie.....
W naszej szkole możemy prowadzić  zajęcia z wykorzystaniem TIK , dzieki temu, ze zostaliśmy zakwalifikowani  do pilotażowego programu rządowego "Cyfrowa szkoła". To dlatego  placówka pozyskała 30  laptopów ( 20 dl
a uczniów, 10 dla nauczycieli), 16 tabletów,  dwie tablice interaktywne wraz z projektorami oraz dwie mobilne szafki z możliwością ładowania,  do przechowywania tego sprzętu.  W każdym miejscu w szkole  możliwy jest dostęp do bezprzewodowego Internetu  o wysokiej przepustowości 8 MB.  Wszystko to sprawia, że lekcje i zajęcia  pozalekcyjne  wyglądają zupełnie inaczej niż dotychczas - uczniowie ze wszystkich klas pracują z wykorzystaniem  multibooków,  bardzo wielu platform  i programów edukacyjnych itp. W każdym  tygodniu  ponad  30 %  zajęć lekcyjnych  prowadzonych jest z wykorzystaniem TIK.   Dodatkowo uczniowie coraz częściej mają zadawane prace domowe  przez Internet, realizują  projekty edukacyjne przedmiotowe i międzyprzedmiotowe  z   wykorzystaniem  TIK oraz otrzymują w ten sposób  informację zwrotna od nauczycieli na temat wykonanego zadania lub projektu. W najbliższym czasie w szkole wprowadzimy dziennik elektroniczny,  będziemy  rozbudowywać szkolną  platformę  edukacyjną i  pisać bloga.  Można powiedzieć, że sporo już wiemy i dlatego mamy poczucie i potrzebę,  aby wiedzieć  i umieć   jeszcze więcej ... A więc mówimy  z wielkim przekonaniem , że  "Cyfrowa szkoła"  jest OK.!
(J.O)